Fotos

Pressefotos

Skal du bruge et foto i forbindelse med et arrangement med mig eller til omtale, så kan du frit downloade det fra siden her. 

Pressemeddelelse 28. oktober 2019

De unge elsker Rosa

I to måneder har Rosa Kildahl været youtuber med sin egen kanal "Rosa uden filter", og hun rammer lige ind i den unge målgruppe.

Det handler om gammeldags mad krydret med gode råd på Rosas kanal.

Min mission er at lære de unge at lave god dansk mad. Det er ikke så svært, og det hele behøver ikke at være pizza og burger, siger Rosa Kildahl.

Hun blev landskendt, da hun deltog i Den store Bagedyst i 2017, og har siden deltaget i en lang række tv-programmer.

Eftertragtet målgruppe

Det er en kendt sag, at tv-stationer, aviser og firmaer ofrer mange penge på at få de unges opmærksomhed. Rosa har gjort det på sin helt egen måde, og analyserne, der er tilknyttet kanalen, viser, at 55 procent af hendes seere er under 34 år, og det største målgruppe er de 18 - 24- årige som udgør 31 procent.

Jeg er bare mig selv og vil så gerne, at de unge lærer at lave mad, og jeg er også bekymret over, at så mange unge har problemer med selvværd, stress og deres identitet.

Rosa Kildahl øser i udsendelserne ud af sine egne erfaringer fra sit 62-årige liv.

Jeg er bestemt ikke en kloge Åge eller fagperson, men nogle gange handler det faktisk bare om sund fornuft. Jeg plejer at sige, at farmor også har været der, og hvis de kan bruge min erfaring, så deler jeg gerne ud, siger Rosa.

Boller i karry fører

Hun deler også ud af sine opskrifter. Den mest sete video er p.t. Rosas boller i karry stærkt efterfulgt af Rosas bøf med løg og Rosas frikadeller.

Det er mad, jeg har lavet til mine egne børn, og jeg har altid drømt om at lave en kogebog med de gode danske retter, men tidens ånd er mere til video, og nu er jeg i gang, og jeg er super glad for, at du unge kigger med, smiler Rosa og afslutter med et "Bom Karl", som hun også slutter sine madvideoer med.

Mere mad med mening på vej

Rosas kanal har på to måneder fået 5000 abonnenter og de 10 madvideoer er set ca. 150.000 gange. Der kommer en video hver søndag kl. 17.

Hvis jeg er ved min computer, så chatter jeg direkte med mine seere under udsendelsen. De kommer med kommentarer og forslag til hvad jeg fremover kan lave af mad.

Et kig ind på kanalen viser, at hendes videoer næsten kun får positive likes, og kommentarerne er mange. Her et par stykker;
- Rosa, du er min nye yndlings youtuber! Tak for din herlige humor og visdomsord.
- Du er simpelthen så charmerende Rosa. Bum Karl!
- Ej du er seriøst den sødeste!!

For Rosa er det meget givende med kontakten til sine seere.

Det giver mod på tanden til at lave mange flere videoer, og jeg har også planer om at udvide konceptet ved at invitere gæster i mit køkken.

Det er gratis for brugerne at se videoerne på YouTube, og Rosa håber på sigt, at de små reklamer der dukker op inden udsendelsen kan finansiere udgifterne til produktionen.

Jeg arbejder på, at få flere til at abonnere på kanalen. Det er helt gratis, men det betyder noget i forhold til at få kanalen til at vokse, og jeg vil gerne i kontakt med mange flere unge mennesker, Bom Karl, slutter Rosa Kildahl.

Yderligere oplysninger:
Rosa Kildahl tlf. 23434352